Literatūra · Zvaigzne ABC

Zeltītās piezīmes


11104_originalDorisas Lesingas romānu “Zeltītā piezīmju grāmata” sāku lasīt 2011.gada decembrī, pabeidzu 2012.gada aprīļa pirmajā nedēļā, tātad viss process man prasīja 4 mēnešus.

Pirms grāmatas noteikti jāizlasa autores priekšvārds.  Sen biju gribējusi izlasīt, taču man liekas, ka man vajadzēs vēl četrus mēnešus, lai apsmadzeņotu visu , pats galvenais,- saprastu, nevis pārprastu.

Bet nu hiphip urrā, esmu pabeigusi šo grāmatu!!!

 

Pa vidu izlasīju vēl Mihaila Bulgakova “Morfiju”- kontrastam ļoti maza, pat bezdievīgi plāna grāmatiņa par kāda jauna ārsta karjeras sākumu mazā Krievijas ciemā.

Gan Lesingai, gan Bulgakovam raksturīgs tiešs un skaudrs reālisms- pa vidu starp liriskām pārdomām var uzdurties kādai pūžņojošai acij vai sievietes ovulācijas procesiem, lai lasītāji neaizmieg un neaizmirstas, ka runa ir tomēr par ļoti reālu vidi.

Un, runājot par abām grāmatām, jau no paša sākuma man bija sajūta, ka esmu pieskārusies kaut kam ārkārtīgi svarīgam literatūrā.Un turpinot iepazīt klasiku, lasu Patrika Zīskinda “Parfīmu”.

 

Komentēt

