Literatūra

grāmatu nepanesamais smagums


šogad esmu te rakstījusi diezgan maz, reizēm par blogu atcerējos tikai tad, kad e-pastā iekrita ziņojums, ka mani kāds ir abonējis, un tā gribētos cerēt, ka nākamgad kaut kas mainīsies!

Joprojām grāmatu blogerisms ir populāra lieta, jo, kā pamanu- notiek dažādi visvairāk jau Zv.ABC rīkotie pasākumi un virtuālās apdāvināšanas starp blogeriem. Savukārt es šajā gadā esmu diezgan maz izlasījusi vai nopirkusi grāmatu, kopā varētu būt tikai 10 grāmatas. Arvien grūtāk ir atrast kaut ko savai gaumei, un jaunās grāmatas ne visai interesē.

šajā gadā esmu bijusi visdažādākajās dzīves situācijās, un viena no pamatproblēmām ir bijusi pārvākšanās no vienas vietas uz otru, kur arī izpaudās grāmatu nepanesamais smagums. Visbiežāk pārvācoties grāmatas ir tās, kuras cieš no nevērības visvairāk, un tās tiek atdotas/atstātas, ja vien nav ieņēmušas īpašu lomu līdz čemodāna kravāšanas laikam.

Esot ne-Latvijā, sapņoju par brīdi, kad varēšu izstaigāt grāmatnīcas un lasīt/pirkt grāmatas latviešu valodā, jo pirms tam lasīju tikai datorā, un tas man ne visai patīk. Kad tāds mirklis pienāca, grāmatu atdošana bija man daudz svarīgāka kā iegāde.

Skatījos uz iepriekš, pirms daudziem mēnešiem sapakotajām grāmatu kastēm un sapratu, ka grāmatas kastēs ir man tik nedabisks un nesmuks skats, ka nevēlos tās tā uzglabāt un pārvadāt no vienas vietas uz otru ne tik. izvēlējos atstāt 6 grāmatas, kas man bijušas nozīmīgas, un sāku domāt, ko darīt ar pārējām. Nezinu, ko darāt jūs, bet es izdomāju šādus variantus:

1) Ieliku pārdošanā http://www.ibook,un daļu grāmatu nopārdevu. Turklāt izrādījās, ka man nav nekāda ņuha saprast, kuras grāmatas gribēs 3-4 cilvēki jau tajā pašā dienā, un kuras neviens negribēs, bet kuras man liksies bezdievīgi foršas. Kā nopratu, Vonnegūta un Murakami grāmatas tiešām ir bestselleri un aiziet dažu dienu laikā. Sapratu, ka cilvēki ar šo biznesu nodarbojas profesionāli- piemeram, nopērk no manis grāmatu lētāk un tad pārdod dārgāk. Bet kopumā – patīkams veids, kā tikt vaļā no grāmatām!

2) izdomāju atdot Centrālajai bibliotēkai, bet laikam es kaut ko palaidu garām, jo man tika indīgi pateikts, ka tā nu gan viņi neņem grāmatas, vajag iepriekš saskaņot. Man jau liekas, ka es tur kaut kad redzēju kasti, kur nolikt savus ziedojumus, un tad pārējie var rakāties un paņemt, ko vajag, bet varbūt jaucu kaut ko.. Varbūt cilvēki nes putekļu ērcītēm pilnas grāmatas, vai kaujas to dēļ, īsti nezinu, kas tam ir par iemeslu. Tā nu es paņēmu savu grāmatu maisu un atstāju Otrajā elpā, un man paldies pat pateica!

3) Draugi un ģimene- visi izvēlas, ko grib.

4) Aizsūtju e-pastu Robert’s book par grāmatām angļu valodā, bet pagaidām nekādu atbildi neesmu sagaidījusi.

Tā nu pamazām tiku vaļā no vairuma grāmatu, kuras (ja tā pavisam godīgi!) nemaz nebiju pārlasījusi kādreiz divreiz! un ir paputējis mans sapnis par lielu bibliotēku, jo, lai tāda būtu, vienmēr, ir jāuzturas vienā vietā, vai arī jābūt vietai, kur tās netraucēti atstāt.

Un nākamajā gadā vēlos izlasīt Selindžera biogrāfiju (un viņa pirms tam nepublicētos stāstus), Joņeva ‘Jelgavu’ un Elvitas Rukas ‘Izdzīvo. Piedzīvo. Lido.’, kas izklausās pēc īsta EatPrayLove rimeika, kā arī došos uz bibliotēku medīt ‘Pludmali”, jo filmu noskatījos tikai šogad, un, protams, viss, kas ir par ceļošanu, tas interesē arī mani.

2 thoughts on “grāmatu nepanesamais smagums

  1. Pludmale ir spēcīga. Izlasīju vidusskolas laikā, bet joprojām atmiņā. Centrālā bibliotēka gan izlepusi. Un sapnis par savu bibliotēku mūsu laikmetā šķiet aizvien grūtāk realizējams. Dzīvokļi mazi, dzīve liek pārvietoties.
    Vai esi lasījusi Džona Faulza darbus? Varbūt Tev patiktu “Burvis”

    Like

Komentēt

