Literatūra · Santas mīļākās grāmatas

Par tām 10 mīļākajām..


Ilgi domāju par 10 mīļākajām grāmatām, kas mani visvairāk ietekmējušas. Sapratu, ka, pirmkārt, laika gaitā nekas nav diži mainījies, un, otrkārt, ar tām grāmatām man ir ilgstošas un nopietnas attiecības, bet diez vai vairākumu no tām es pārlasītu, savukārt es gribu pastāstīt par grāmatām, kas ir bijušas kā mazas aizraušanās.
Nolēmu atcerēties grāmatas, kas mani kaut vai uz nakti, uz dažām stundām mani tā ir aizrāvušas, ka esmu aizmirusi visu apkārt, kāri aprijusi katru lappusi, vēlēdamās, kaut tās nekad nebeigtos.
1. Vieta tiek piešķirta Stīvena Kinga „Zvēru kapiņiem”.
Es atceros, kur es to lasīju, savās vecāku mājās, sāku pirms pusnakts un apstājos tikai pirms plkst. Četriem naktī, lai ar šausmām apjaustu, ka pirmkārt, gribas uz tualeti, bet esmu baiļu paralizēta, lai izkāptu no gultas, un otrkārt, bija grūti pieņemt, ka būs jāguļ bez gaismas.
2. Džona Faulza „Kolekcionārs” ierindojās otrajā vietā- to es lasīju parkā netālu no Māras dīķa Āgenskalnā, bija karsta atvasara, visapkārt bija kritušas lapas, es biju studente, man bija knapi divdesmit gadi, un es atceros, cik ļoti man bija žēl abu varoņu. Nenormāli žēl. Un toreiz es ar zīmuli pasvītroju teikumus, kas man patika visvairāk, tagad es jau sen vairs tā nedaru.
3. Stīvens Gilberts “Žurkcilvēka piezīmes”. Es joprojām neesmu pārvarējusi savas bailes no žurkām, un šī grāmata mani ieveda vēl lielākā paranojā, ka žurkas noteikti grib man uzbrukt. Es joprojām nespēju uzturēties vienā telpā ar žurku-kaut vai baltu, pūkainu un pieradinātu.
4. Mārgareta Mičela „Vējiem līdzi”. Šī izvēle man liekas visnesaprotamākā, jo grāmatu es lasīju pusaudžu gados, pārlasīju trīs reizes, un tas ir dīvaini, jo man nepatīk ne kara apraksti, ne vēsture, bet es burtiski pielūdzu Skārletu ar viņas hipnotiskajām zaļām acīm, kaprīzēm un batātēm, ko viņi, man liekas, ēda gandrīz katrā ēdienreizē.
5. Piedodiet, atvainojiet, visi saka, ka tas ir sliktais stils, bet es nekā nevaru noliegt to, ka Džoanas Kolinsas „Bada spēles” nebija kaut kas unikāls manā dzīvē, jo katru grāmatu es izrāvu 24 stundu laikā, un es tur biju iekšā no matu galiem līdz papēžiem, un ik reizi, kad nejauši kaut kur atrodu to grāmatu, esmu atkal ierauta Katnisas pasaulē dažu sekunžu laikā, un man patīk viss- Katnisa kā simbols revolūcijai, utopiskā pasaule, mīlas trijstūris, visas cīņas un visi briesmoņi.
6. S.Lārsona Millenium sērija “Meitene ar pūķa tetovējumu” utt.- nu laikam man jāatzīst, ka man vienkārši patīk mazliet sliktās/pazudušās meitenes, kuras ap sevi uztaisa haosu un tad vienā mirklī pazūd. Šis man liekas labs detektīvgabals.
7. Ērlena Lū „Naivi. Super”- lasīju vienā no depresīvākajiem posmiem manā dzīvē, un tajos vienkāršajos teikumos bija kaut kas tik mierinošs.
8. Patrika Nesa „More than this”- par to es jau izteicos iepriekšējā ierakstā. Spriedze. Intriga. Laba pēcgarša.
9. Divu žurnālistu savienība ar nosaukumu Nikija Frenča un viņu romāns „Nogalini mani maigi”- detektīvs ar sērīgu mīlas noskaņu. Cik atceros – visiem jau sen bija skaidrs, kurš ir sliktais varonis, bet apmātība dažreiz uzvar pār veselo saprātu.
10. Rešāda Nurī Gintekīna romāns „Mazais putniņš”- kādas turku meitenes piezīmes par pirmo mīlestību, darbu un dzīvi tagadējās Turcijas teritorijā.

One thought on “Par tām 10 mīļākajām..

Komentēt

