Literatūra

Deva grāmatas


Te nu es esmu, aukstajā un lietainajā Latvijā un plašajās bibliotēkas apmeklētāju rindās, gaidot savu kārtu uz jaunākajām grāmatām. Un rindas kust uz priekšu ļoti lēnām.

Melvins Bērdžess - DevaTikmēr es atkal esmu atradusi kādu jauniešu romānu. Cik tipiski man. šoreiz tas bija Melvina Bērdžesa romāns pusaudžiem “Deva”.Notiek sociāla kustība un cīņa pret iesīkstējušo varu, prasot pārmaiņas sabiedrībā. Uz šī fona ir divi pusaudži, kas to uztver ar sajūsmu, un vēl vairāk asuma tam piedod narkotikas, kas ļauj izdzīvot skaistu pēdējo nedēļu, piepildot savus pārdrošākos sapņus. Visas sastāvdaļas pusudžu romānam kārtīgi sapakotas vienā piegājienā- slavena rokzvaigzne, kas mirst no slavenām narkotikām, izraisot protestus un nemierus sabiedrībā, dumpiniecisks gars, ballītes un kāds paviršs mīlas stāsts.

Vispār man tas likās mzliet netipisks jauniešu romāns, jo seksa ainas tika izlaistas, toties vardarbības ainas bija daudz detalizētāk aprakstītas, man gan liekas, ka vajadzētu būt tā kā otrādi.. Bez tam viss, ko darīja “sliktie” , bija visai loģisks un saprotams, savukārt “labie” varoņi bija vienkārši dumji un naivi. Varbūt tā arī jābūt, varbūt tāpēc ir svētīgi palasīt pusaudžu romānus, lai atcerētos šo sajūtu.

Komentēt

