grāmatnīca

Meklējot mežoni


Reiz sensenos laikos Nils Sakss stāstīja, kā izvēlas grāmatas :

 

Tātad, shēma ir visai vienkārša – ieejot grāmatveikalā, es to vizualizēju par bordeli. Bet grāmatas, attiecīgi, par maukām. Katra no tām brēc uz mani: „Ņem mani, ņem mani! Es tev sagādāšu baudu. Es esmu ne tikai smuka, bet arī gudra. Bet es apmierināju tavus draugus. Ņem mani!” Tad es saku: „Klusu, maukas! (Tas jāsaka domās, nevis skaļi) Es esmu vīrietis un man ir nauda, ta kā jūs tagad turiet mutes ciet, kamēr es apskatīšos, vai es vispār kādu no jums gribu ņemt.” Tad viņas apklust un tikai žilbina savas ārpuses. Bet es zinu – ielenes māk uzmālēties tā, ka Ganas nēģerieti ar divdesmit gadu pieredzi starptautiskā arēnā iesmērēs par nepilngadīgu Latīņamerikas jaunavu no katoļu internāta. Tādēļ nepietiek tikai ar vizuālo – vajag, lai kaut kas ir arī iekšā. No sākuma pieeju pie dārgā gala. Tur visas baigi krutās, reklamējas pa glancētiem žurnāliem un elitārām avīzēm. Ar tādu nebūtu kauns ne sabiedriskajā transportā braukt, ne aiziet uz kafejnīcu. Paskatos vienu, paspaidu otru, bet vēl neko nesolu. Tad nesteidzīgi pieeju pie atlaižu galda – tās ir meitenes no laukiem. Viņas ir daudz lētākas, reizēm var dabūt pat par vienu dzērienu, bet kvalitāti neviens negarantē. Nereti viņas ir ļoti dumjas un provinciālas, kā, piem., tās, kuras var dabūt 1 lata sērijā. Bet dažreiz var izcelt īstu zelta tīrradni. Šajā rajonā pulcējas arī tās, kuras kādreiz bija krutajā galā, bet tagad vienkārši novecojušas – morāli, ne fiziski.
Pēc tam izmetu vēl vienu loku, šoreiz aptverot visu rādiusu – ja kāda vizuāli izskatās ņemama, pieeju tuvāk un kārtīgi izgramstu. 

Es atkal biju ceļojuma grāmatas meklējumos. Grāmatnīcās man gan neveicās kā Nilam Saksam, jo Šerilas Streidas grāmatu “Mežone” angļu valodā grāmatu veikalā nevarēju atrast, tāpēc pasūtīju vietējā internetveikalā (Ne LV). Laikam “Mežone” ir pārāk mežonīga, jo nāk jau trīs nedēļas, un ceļojumu es pavadīju bez mežoņiem, bet ar labi zinamo Haruki Murakami, šoreiz stāstiem “Kino” un “U.F.O in Kushiro”, kas bija pietiekami aizraujoši stāsti par vīrieti, kuram ir problēmas ar sievieti un kā tikt pāri nodevībai un zaudējumiem. Vecais labai Murakami- pat kaķis kā ziņnesis parādījās vienā stāstā.

Un tagad man vajadzīgs jūsu padoms, ieteikums. Nekad dzīvē neesmu grāmatas pasūtījusi internetā, bet esmu dzirdējusi publikas sajūsmu par Bookdepository– vai tiešām ir tik ātri, lēti un vienkārši, kā cilvēki saka? Un, ja ne šis saits, tad kur jūs pasūtat grāmatas angļu vai citās valodās?

 

10 thoughts on “Meklējot mežoni

  1. Jā, Bookdepository ir labi un lēti, tikai, ja agrāk man grāmatas atnāca ātri un labā stāvoklī, tad tagad nāk mēnesi un dažreiz ir dažās vietās sabojājies vāks, bet tas netraucē lasīt un baudīt. 🙂

    Like

      1. Pirmais pasūtījums man pienāca 5 dienās un biju patīkami pārsteigta. Vēlāk nāca 7-10, bet ir gadījies arī gaidīt 2 un vairāk nedēļas, bet nekad vairāk par mēnesi. Bet, ja ir vēlme uz lētumu, tad esmu piefiksējusi, ka nopirkt Jāņa Rozes grāmatnīcā ar pircēja karti angliski sarakstītās grāmatas sanāk pa dažiem eiro lētāk nekā pasūtīt bookdepository. Tiesa, nebūs pašas jaunākās utt. 🙂

        Like

  2. Tieši pirms stundas no pastkastītes izņēmu grāmatu no Bookdepository. Pasūtīju 3. augustā. Parasti gan atnāk 2 nedēļu laikā, bet šoreiz nedaudz kavējas. + Skaistu grāmatzīmi dāvanā bija pievienojuši.
    Esmu pasūtījis grāmatas arī Amazon, bet tur šipings dārgs.

    Like

      1. Nāk no UK un šipings bez maksas. Tas arī ir viens no galvenajiem iemesliem, kāpēc iepērkos Bookdepository. + Grāmatu izvēle ļoti plaša.

        Like

  3. BD kādreiz bija labs, bet tad viņus nopirka Amazon… Tagad es vispirms skatos betterworldbooks (com vai uk), jaunajām grāmatām cena būs augstāka nekā BD, bet var atrast visu ko interesantu lietotu (kas, protams, arī ir problemātiski no “autoriem arī gribas ēst” viedokļa), ASV vietnē arī spāniski. Piedevām viņi par katru nopirkto grāmatu kādu citu ziedo.
    Starp citu, tajos senajos laikos, kad BD bija paši par sevi, viņiem bija laikam 10,5 punkti šajā sarakstā: http://www.ethicalconsumer.org/buyersguides/miscellaneous/booksellers.aspx Tagad pati redzi…

    Like

Komentēt

