citāti · Santas mīļākās grāmatas

Pirmais teikums Nr.2


Par pirmo teikumu un stafeti … Kad man bija knapi 18, es biju literārā nometnē Aicinājums, kur latviešu rakstnieki iztirzāja mūsu darbus. Un man ir spilgtas atmiņas par vienu rakstnieku, kurš, pavirši caurskatījis mūsu darbus, sakarutus uz kamīna (iekuram :D), saķēris galvu rokās, teica- “Pirmais teikums ir viss, kas vajadzīgs, lai kāds jūs lasītu. Paskatieties uz Ficdžeraldu, Hemingveju, kā viņi tos raksta!!”

Par pirmā teikuma nozīmīgumu jau rakstīju 4 gadus atpakaļ te, un tie joprojām ir vieni no maniem pirmajiem mīļākajiem grāmatu teikumiem.

“Lolita, manas dzīves gaišums, mana gurnu kvēle”.(Lolita, Nabokovs)

“Tas viss notika- vairāk vai mazāk”. (Lopkautuve Nr. 5, Vonnegūts)

Mrs. Dalloway said she would buy the flowers herself. – Virginia Woolf, Mrs. Dalloway

“Septiņdesmito gadu beigās, kad man bija piecpadsmit gadu, es iztērēju visu naudu līdz pēdējam penijam, kas man bankā bija, lai reaktīvajā lidmašīnā Boeing 747 pārlidotu pāri kontinentam uz Brendonu Manitobas štatā, tālu Kanādas prērijās, lai piedzīvotu pilnu saules aptumsumu.” (X paaudze, Koplends)

“Profesors Maliks Solanka, pensionēts ideju vēsturnieks, viegli aizkaitināms leļļu meistars, kopš nesenās piecdesmit piektās dzimšanas dienas vecpuisis un vientuļnieks pēc paša (daudz kritizētās) gribas, savos apsudrabotajos gados atskārta, ka dzīvo zelta laikmetā.” (Rušdi. Niknums.)

Un šobrīd es lasu Šerilas Streidas romānu “Mežone” (jeb Wild), kur viss sākas ar :

“The trees were tall, but I was taller, standing above them on a steep mountain slope in Northern California.”

Komentēt

