ceļojumi · Literatūra

Wild/Mežone


Šerilas Streidas romānu “Wild”jeb latviski “Mežone” (kas man liekas ne pārāk izdevies nosaukums), lasīju aptuveni trīs nedēļas. Pirms tam biju redzējusi arī filmu, kas man patika, tāpēc nolēmu pieveikt pilnu komplektu=filma plus grāmata.

Šī nebija viena no tām grāmatām, kas izlasījās ātri, lai arī pirmās trīsdesmit lappuses es pieveicu ātri. Ceļot man patīk, bet ne visas grāmatas par ceļojumiem vai ceļojumu apraksti garantē labu laika pavadīšanu. Arī šajā grāmatā aprakstītā ceļojuma forma- pārgājiens, – nav līdz šim bijis mans visiemīļotākais veids, kā apceļot pasauli, bet pēc grāmatas izlasīšanas man vairs neliekas, ka nekad to negribētu darīt.. Grāmata man vairāk bija kā meditācijas mirklis, lai paskatītos uz kāda ceļu no malas. Jo iemesli, kāpēc kāds izlem aizbraukt no ierastās vides un sākt ceļojumu, ir visdažādākie.

Un Šerilai bija tīri interesants bekgraunds pirms došanās ceļā.. 26 gadus veca jauna sieviete, kas nevar tikt pāri mātes nāvei, atsvešināta ģimene, šķirta laulība, tieksme pēc vienas nakts sakariem un narkotikām.. Un tad Šerila izdomā ar kājām noiet vairāk nekā pusotru tūkstoti kilometru pa Klusā okeāna piekrasti.

Pats ceļojums, lasot no malas, nelikās nepaveicams, lai arī sieviete ceļojuma laikā pārāk maza izmēra apavu dēļ zaudēja 6 kāju nagus, ik dienu nesa smagu ceļasomu vārdā “Monstrs” ar vajadzīgo ūdens daudzumu, un grāmatām, ko vēlāk sadedzināt ugunskurā. Viņai izdevās satikt daudz vairāk labu, nekā sliktu cilvēku. Neviens satiktais lācis vai lapsa viņai neuzbruka. Dramatiskākie ceļojuma momenti bija ceļojuma apavu zaudēšana un dehidratācija. Ceļojuma apraksti mijas ar atmiņām par dzīvi pirms ceļojuma, visbiežāk attiecībām ar māti. Būtu palīdzējušas fotogrāfijas, lai ļautu vaļu fantāzijai, iedomājoties, kur un kā viņa iet.

Taču kopumā Šerila man likās egoistiska sieviete, kas izbauda drāmu un kurai liekas, ka viņas sāpes ir vienīgās sāpes pasaulē. Arī visi pārējie cilvēki, kas tiek aprakstīti, izņemot viņas māti un vīru, man likās bezsejaini, bezrakstura personāži, nevis spilgtas personības, kuriem bija kāda ietekme uz viņas personības mainīšanu.

Ja runā par ceļojuma iznākumu, tad grāmata un viss aprakstītais sasniedza mērķi- Šerila noteikti no sava tūkstoškilometrīgā pārgājiena iznāca kā cits, kā labāks cilvēks. Es zinu, ka tas bija viņas ceļš, kā no pazudušas avs atkal atgriezties civilizācijā, bet man gribējās arī vairāk citu spilgtuma, nevis tikai doinējošās Šerilas ciešanas.

 

 

2 thoughts on “Wild/Mežone

  1. Arī man viņas personība nešķita patīkama (filmā tik ļoti to nejuta), bet ceļojums bija interesants un lasīšanas vērts. Kopš tās reizes zinu, ka pārgājieniem jāpērk drusku lielāki apavi par ierasto kurpīšu izmēru 🙂

    Like

Komentēt

