Literatūra

Heart- Shaped Box


Pirmssvētku depresija, vai? Iesāku piecas grāmatas vienalaicīgi, bet liekas, ka pabeigšu tikai divas.

Man liekas, ka blogs un FB ir vienīgie sociālie instrumenti, ar kuriem es daudz maz draudzējos. Es joprojām nezinu, kas īsti ir Tumblr, Tviterī pūlos atstāt sociālas būtnes iespaidu, bet mēdzu par to aizmirst. Mēģinu sevi motivēt piefiksēt visu lasīto Goodreads, bet sanāk izlaist. LinkedIn mani baida, un vēl droši vien ir desmitiem citu lietu, ko es nepārzinu un nekad neuzzināšu. Bet šogad pirmo reizi dabūju Pinterest, un tur ātrumā kaut ko saspaidīju, tāpēc ik pa laikam man piedāvā sarakstus ar 10 vai 30 grāmatas, kuras es nekad nespēšu nolikt malā.

153025Džo Hila šausmu romānu “Heart shaped box” es atradu vienā no tiem aizrajošo grāmatu sarakstiem. Pirmā asociācija bija ar Nirvanas tāda paša nosaukuma dziesmu, ko reiz pleijerī klausījos, pastaigājoties pa Rīgas ielām. Man solīja, ka es ar aizturētu elpu šķiršu romāna lappuses un desmit reizes pārbaudīšu, vai man zem gultas neslēpjas kāds briesmonis.

Sākums aizraujošs. Mazliet nelietīgs dziedātājs caur internetu pasūta spoku, jo tas varētu labi iederēties viņa jokainajā kolekcijā, kur, piemēram, ir arī kāda pusaudžu pārīša slepkavības ieraksts Meksikā. Spoks noteikti viņam liktu izskatīties bezbailīgam un neatvairāmam. Tāpēc viņš piekrīt par 1000 dolāriem uzreiz bez vairāksolīšanas farsa nopirkt kāda veca vīra uzvalku, kuram bija jābūt uzvilktam viņa bērēs, bet uzvalka pārdevējasprāt, tas bijis vecajam vīram par lielu. Un tāpēc šis vecais vīrs nespēj nomierināties un uzrodas viņas mājā, izdvešot šausmīgu aukstumu visapkārt.

Mūsu rokzvaigzne saņem uzvalku sirds formas kastē, un tikpat ātri par to aizmirst. Taču spoks sāk lēnām uzdarboties, līdz atklājas, ka tas ir viltīgi izstrādāts plāns, kura pamatā ir atriebība par slavenā mūziķa pagātnes grēkiem. Un izrādās, ka viņs vienīgais ir spējīgs redzēt spoku, kuram acu vietā ir kaut kas līdzīgs marķiera smērējumiem.  Spokam līdzi ir ķēdē iekārta žilete, ko viņš darbina gandrīz kā yo- yo bumbiņu, un spēja ietekmēt savu upuru domas un rīcību.

Pirmās nodaļas lasījās ļoti ātri, taču tad apgriezieni sāka mazināties, un sākās stāsta kā košļājamās gumijas staipīšana uz visām pusēm. Šajā brīdī piefiksēju, ka man tas kaut ko atgādina. Piemēram, autors mums vienreiz jau ir izstāstījis, ko rokzvaigzne ir izdarījis pagātnē, un par ko viņu vajā šis vecais smirdīgais uzvalks, bet tad rokzvaigzne to vēlreiz pārstāsta savai gotiskajai draudzenei, un man kā lasītājai tas ir neinteresanti. Viss šis stils atgādināja Stīvena Kinga pēdējos darbus, un es nemaz nebiju pārsteigta, kad uzzināju, ka Džo ir viens no Kinga dēliem. Šis ir pirmais Džozefa romāns, un ir diezgan ok ziemīgiem vakariem un Stīvena Kinga faniem, bet citus romānus gan laikam vairs nelasīšu.

 

11 thoughts on “Heart- Shaped Box

  1. Es apsveru domu lasīt reizē tikai vienu grāmatu (jocīgi izklausās), bet šķiet, ka tas nebūtu praktiski. Vienalga, man ir iesāktas divas, bet visu vakaru pavadīju Pinterestā un Etsī, un mana višliste ir izaugusi pārlieku gara. Bļin, kāpēc es nevaru kā vīrietis vienkārši gribēt jaunu telefonu?

    Like

  2. Es VIENMĒR gribu lasīt tikai vienu grāmatu, bet kaut kā lielākoties iekrītu dažādās lamatās. Tātad varbūt Pininterest ir Lielais Ļaunums.. Man savukārt šogad notika lielais atklājums, ka es varu lasīt grāmatas telefonā, un tas uzlaboja manus lasīšanas rādītājus, tā ka telefona gribēšana maz ko varētu, piemēram, man atrisināt.

    P.S. Būs jāapskatās, kas ir Etsī.

    Like

    1. Etsy nav ne sociālais tīkls, ne grāmatnīca, tas ir viens milzīgs amatnieku un vintāža tirdziņš. Ā, un Tumblr ir blogošanas platforma, galvenokārt domāta bildēm, bet Sīzifs, kas, cik saprotu, tagad godprātīgi strādā, nevis lasa grāmatas, rakstīja tieši tur. Esmu aizmirsusi savu paroli utt., bet vispār tur var panākt, ka cilvēku apgādā ar dažādiem citātiem, iedvesmojošām bildēm utt. tikpat dāsni kā Pinterestā.

      Like

      1. oi, kā es šo biju palaidusi garām! Tas ir, ja atmiņa neviļ, sākumā laikam sekoju līdzi, bet tad pazaudēju interneta plašumos 🙂 Tu varētu katru mēnesi visu blogeru vārdā rakstīt viņam vēstuli ar aicinājumu atsākt..

        Like

      2. Nē, es domāju, ka visiem pēc kārtas jāraksta. Starp citu, ļoti smieklīgi šovakar izgāju no mājas, nepaņemot līdzi grāmatu, jo nevarēju izvēlēties, kuru, atliku uz vēlāku laiku, un tad jau vairs nebija laika. Nu labi, domāju, man tak ir blociņš un pildspalva līdzi, varu kaut ko pierakstīt. Tikai prātā nekas nenāca. Tad atcerējos, ka man kaut kad bija kaut kāda lasīšanas aplikācija telefonā, ko es gan laikam izdzēsu, bet nu jāpaskatās. Un atradu tieši vienu grāmatu telefonā, un man bija, ko pa ceļam lasīt. Ļoti ērti gan nešķiet, mājās tā nez vai darīšu.

        Like

  3. Ai, es vienmēr lasu trīs četras grāmatas vienlaicīgi. Nav ne vainas. Vienkārši katrai grāmatai ir savs optimālākais lasīšanas temps. 🙂
    Un ar sociālajiem tīkliem man iet pavisam slikti – FB eksistences jēgu vēl joprojām nespēju izprast, gudrīds ir tehniski neērts un apnicīgs. Patiesībā jau ar vienu pašu tviteri man sociālo tīklu ir krietni par daudz. Kur nu vēl kaut kādi citi resursi. Tāpat lasāmo grāmatu netrūkst. 🙂

    Like

Komentēt

