Literatūra

Džilianas efekts


 

Un tā,  esmu izlasījusi visu pieejamo no Džiliannas (Vai Giliannas- kā kur internetā rakstīts) Flinnas.


 

Sāku ar viņas otro grāmatu “Dark places“, ko esmu jau aprakstījusi jau te. Iespējams, ka vardarbības pret dzīvniekiem dēļ man grāmata ne visai patika, bet tā atstāja zināmu interesi papētīt citus Flinnas darbus. Es jau iepriekš aprakstīju, cik lipīgs ir Džilianas efekts, nu gluži kā mušpapīrs.

 

Tad izlasīju autores “Sharp objects“, kurā ielasīties man bija visai grūti, bet pēc aptuveni septiņām nodaļām es atpazinu to urdošo, nesmuko interesi, kas tādus kā mani ievelk šādu fast food grāmatu atvarā un liek lasīt jebkurā vietā un laikā. Tas ir laiks, kad tiek lasīta tikai šī viena grāmata, jo citām grāmatām uzmanības vienkārši nepietiek, Džiliana māk nomakšķerēt lasītāju tā, lai nekas cits neinteresētu, kamēr netiek apmierināta lasītgriba pēc psiholoģiski nestabiliem tēliem un sačakarētiem raksturiem un attiecībām. Šis ir stāsts par mazu pilsētu un ģimeni, kas gandrīz valda pār šo pilsētu sava biznesa dēļ. Žurnāliste, kas arī nāk no šīs ģimenes, atgriežas pilsētā pēc daudziem prombūtnes gadiem, lai atspoguļotu kādas pusaudzes slepkavības lietu avīzē. Neteikšu neko priekšā, kā vien to, ka vīriešiem Flinnas pasaulē ir tik maza loma, viņi darbojas un ir, bet sievietes ar savu iekšu nesmukumu iznes visu stāstu uz sevis.

Visu vai neko. Sekoja bestsellera “Gone girl” jeb “Neatrodamās” laiks manā dzīvē. Tā kā biju redzējusi filmu, tad lasot es nepavadīju laiku ziņkāres mokās vai viegla apstulbuma stadijā- nu kā viņa varēja mani tā apčakarēt? Bet es ik pa laikam noteicu pie sevis “damn bitch”, mazliet apbrīnojot Eimiju, jo (spoileri, ja nu kāds vēl nezina, kas un kā!) viņa bija tik paštaisna savās dusmās un atriebes kārē, un tik rafinēta plānu un ieceru īstenotāja, ka man sanāca apbrīnot viņas tik rūpīgi izstrādāto plānu un raksturu kopumā. Lai arī daudziem nepatika grāmatas beigas, man likās, ka tās ir tik dabiskas šim pārim. Pēc grāmatas lasīšanas es uzreiz metos internetā meklēt kļūdas Eimijas plānā. Vispirms man jocīgi likās, ka Eimija darba zaudēšanu neuzskatīja par personīgo uzbrukumu sev, kā tas daudzos gadījumos bija ar viņu noticis tik daudzas reizes pirms tam. Arī pārītis, kas apzaga vareno shēmotāju Eimiju, liekas tik nevajadzīgs un neticams sižeta bojātājs. Un viņi arī palika nesodīti.

 

Un tad bija laiks pēdējam Flinnas gabalam- 63 lpp. garam stāstam “Grownups“, ko izlasīju vakara laikā. Stāsts sākas ar sievietes skaidrojumu, ka hand job gluži nav nekāds sekss, un raksturotu, kādi vīrieši pie viņas nāk.

“Books may be temporary; dicks are forever.”

Kā jau visas Flinnas sievietes, arī šī sieviete ir ieinteresēta izmantot psiholoģijas zināšanas un čakarēšanas mākslu, lai sasniegtu savu mērķi- šajā gadījumā labi nopelnītu, izmantojot savas gaišreģes dotības, jo rokas vairs nav spējīgas veikt savu ikdienas darbu 🙂 .  Jā, protams, stāstā var just rakstnieces rokrakstu un mušpapīra lipīgumu, bet kaut kā pietrūka. Laikam jau apjoma, jo viss notika pārāk ātri.

Kopumā Flinna prot ievilkt stāstā, lai arī man reizēm ir sajūta, ka man piedāvā nomazgāties vannas ūdenī, kurā kāds jau pirms manis ir mazgājies. Pozitīvo emociju maz. Pēc grāmatu lasīšanas iestājas tāds mierpilns garastāvoklis, kur gribas palasīt “kaut ko jauku”. Bet es noteikti gaidīšu jauno grāmatu, kurai it kā ir jau uzrakstītas pirmās nodaļas, bet pēc “Gone girl” panākumiem tas varētu būt labs izaicinājums gan autorei, gan lasītājiem.

 

6 thoughts on “Džilianas efekts

      1. Kokaini, bet laikam pareizi. Ja padomājam, tad James ir Džeimss, bet Grace ir Greisa.
        Ne pa tēmu, bet kāpēc Taviem komentāriem klāt metas links uz polldaddy? Jau otro reizi ievēroju.

        Like

Komentēt

