Literatūra · Santas mīļākās grāmatas

The end of the world running club/Adrian J.Walker


 

Ja pagājušos gados es nejauši vai apzināti izvēlējos pusaudžiem domātās grāmatas, tad tagad šo periodu ir nomainījis kaut kas cits- man apkārt ir grāmatas par karu, okupāciju un apokalipsi. Runas par zemestrīci Stambulā ir kaut kas tik pierasts kā angļiem cepumiņi pie tējas. Mājas tiek nojauktas, lai uzceltu jaunākus modeļus, kas varētu izturēt zemstrīci, kurai noteikti kaut kad jānotiek atkal. Daudzi gaida, kad valdība nojauks viņu daudzīvokļu māju, jo tad valdībai nāksies kompensēt dzīvokļa vērtību, un daudzi cer, ka tas būs virs dzīvokļa tirgus vērtības. Es savukārt neskaitāmas reizes esmu domājusi par to, ka būtu taču reiz jāsagatavo kāda soma ar izdzīvošanas labumiem, kad apkārt viss brūk un jūk. Neesmu tikusi talāk par spriedelēšanu.

The end of the world running club ir viena no grāmatām- pārsteigumiem. Atrasta kādā no mūžīgajiem must-read sarakstiem vai goodreads gaiteņiem, pilnīgi nejauši atšķirta un… pufff… Santas vairs nav. Sāku lasīt pa ceļam uz atpūtu Bodrumā, man bija vienalga, ka lidmašīna kavējas, man bija vienalga par turbulenci vai trokšņiem apkārt. Attapos viesnīcā ar izlasītajiem 25 procentiem no grāmatas- mans ķermenis bija Bodrumā, bet mans prāts bija kaut kur citur.

Edgaram ir 35 gadi un divi bērni, viņš ir apvēlies un slinks, ne pārāk centīgs vīrs vai tēvs, ne pārāk slikts cilvēks. Veiksmīgi sadalījis ģimenes pienākumus, tas ir, sieva dara gandrīz visu, viņš kā strādājošais tēvs gulšņā pie televizora, ēd ne pārāk veselīgu ēdienu un izdzer aptuveni divas pudeles vīna vakara gaitā. Tāds izskatās mūsu supervaronis, kuram būs jāizdzīvo pasaules beigas Edinburgā.

Edgara dēls ir tas, kurš pamodina Ediju agri no rīta liktenīgajā dienā, pirms no debesīm sāk krist asteroīdi. Sākas haoss- Edgars skrien uz vietējo bodi, piekauj tās īpašnieku, lai dabūtu batarejas un dzeramo ūdeni. Pārējie ielas iedzīvotāji grib tikt Edgara mājā, jo viņam vienam no nedaudzajiem cilvēkiem mājās ir pagrabs. Sākas cīņa par izdzīvošanu.

No sākuma es domāju, ka šī būs viena no grāmatām, kurā nekas daudz nemainīsies, un stāsts balstīsies uz psiholoģisko un fizisko izdzīvošanu pagrabā. Bet labi, ka tā nav. Stāsts virzās uz priekšu, kur tiek parādīta dzīve pēc dzīves, ko viņi tik labi pazina. Asteroīdu lietus izcelsme tā nopietni nav paskaidrota, bet man pietika arī bez zinātniskajiem pamatojumiem. Skaidrs ir viens- daži ir izdzīvojuši, ēdiena un ūdens nepietiek visiem, varas orgāni tikpat kā nefunkcionē, un visu laiku notiek teritorijas un ietekmju zonas dalīšana.

Nestāstīšu visus notikumus, ja nu jums ari gribēsies izlasīt, bet kādā brīdī neoficiāli nodibinās skriešanas klubiņš ar mērķi izglābties, tiekot līdz konkrētam punktam.Un iepriekš kuslais Edgars kļūst par skriešanas monstru, cīnoties ar sevi un ceļā satiekot visai interesantus personāžus.

Kas mani tik ļoti aizrāva? Edgars nebija nekāds supervaronis, pavisam neveikls un nepieredzējis vīrietis, bet tajā pašā laikā sapratni un līdzjūtību izraisošs. Stāstā figurē arī tipisks mačo varonis, kuram atvēlēta stāsta humoristiskās daļas aizpildīšana, un abi kopā viņi veido supervaroni. Man ļoti patika grāmatas stils- ātrs, bet tajā pašā laikā filozofisks, kā jau apokalipses romānam piedien.

Kas man nepatika? Sieviešu tēli bija tik bezkrāsaini un aizbāzti kaut kur stāsta aizmugurē, ka bez maz dvesa pēc naftalīna. Reizēm izbrīnīja, cik viegli viņiem izdevās izkļūt no dažādām sarežģītām situācijām- pārāk viegli tas likās.

Vēlētos pārlasīt vēlreiz un iepazīties ar citiem autora darbiem.

 

Un vai jums somas ar visu izdzīvošanai nepieciešamo jau sagatavotas?

 

4 thoughts on “The end of the world running club/Adrian J.Walker

  1. Manā somā šobrīd atrodas viena litra un divas puslitra burkas, naudas maks ar 50 eur “skaidrītē”, lietussargs,jaka, “mobilais” un grāmata “Ceļojumu mozaīka”. Esmu busā uz pasaules malu Ogri. 🙂 Šobrīd šis ir mans izdzīvośanas komplekts. 🙂

    Like

Komentēt

