Seriāli

Atpakaļ “Tvinpīkā”


Seriāls ir noderīgs ātrās patērēšanas produkts- ievelies mājās pēc garas, nogurdinošas dienas, sameklē torentos jaunāko mīļākā seriāla sēriju un, ēdot vakariņas, ātri patērē. Vai arī atrodi kādu seriālu ar vairākām sezonām, un dienās, kad nekas neveicas/ir slikts garastāvoklis vai laika apstākļi, skaties vairākas sērijas pēc kārtas. Tad liekas, ka burtiski esi “pielipis” ekrānam vai “noslīcis”sižetā (vismaz man tā gadās).

Es iedalu seriālus divās daļās- pirmie ir tādi tukšuma aizpildītāji, kad papildus citām aktivitātēm (ēst gatavošana, brokastis, krāsošanās utt.) es ar vienu aci skatos un klausos seriāla notikumos. Tie parasti ir populārie seriāli, par kuriem ir dzirdējuši daudzi- The Big Bang Theory, How I met your mother, Friends u.c. Noskatoties sēriju, es tikpat ātri aizmirstu tās saturu, un tāpēc reizēm šos seriālus var skatīties atkal un atkal no jauna. Kāpec skatos? Pieradums un vēlme uzzināt, cik ātri var sačakarēt seriālu. Piemēram, šī gada  The Big Bang Theory  sērijasit īpaši Penijas sejas izteiksmes man likušas domāt, ka pat aktieriem ir apriebies saņemt miljonus.

Otrajā kategorijā ietilpst seriāli, kuri uz mani atstājuši daudz lielāku iespaidu, un pat savā veidā mainījuši mani. Ja pirmās kategorijas seriālu aktieru vārdus es gandrīz nekad nezinu, tad otrās kategorijas seriālus esmu papētījusi tuvāk un gaidījusi nākamās sērijas/sezonas ar uztraukumu pakrūtē. Nez, kā būs?

Un, protams, es sākšu ar Twin Peaks, kas ir bijis manu seriālu topa pirmajā vietā visu laiku.

landscape-ustv-twin-peaks-cooper-audrey

Šis seriāls man nav tikai seriāls, tā ir kaut kādā ziņā daļa no manas dzīves. Vismaz no maniem formative years. Vispirms es atceros laikus, kad vecāki man aizliedza skatīties seriālu, jo tad es nevarēšu aizmigt, bet šāds aizliegums, protams, nostrādāja pretēji. Es atceros sevi lavāmies piektdienas vakaros uz virtuvi pie otra televizora, lai ap pusnakti skatītos Tvinpīku. Pēc tam tumsā lavīties uz istabu atpakaļ, protams, bija daudz bailīgāk, bet mani pievilka Linča uzburtā atmosfēra.

Man ir tāda sajūta, ka visi zina seriāla sižetu, bet izstāstīšu vēlreiz. Mazā pilsētā kādu rītu pie ezera tiek atrasts vietējās skolnieces plastmasas plēvē ietītais līķis. Kurš nogalināja Loru un kāpēc? FIB īpašā aģents Deils Kūpers vada Loras Palmeras slepkavības izmeklēšanas lietu. Seriāla darbība notiek mazā, izdomātā pilsētā Tvinpīkā Vašingtonas štatā, un izmeklēšanas gaitā iepazīstam pārējos iedzīvotājus un to noslēpumus.

izteicās pats Linčs, seriāla ideja nāk no Merilinas Monro stāsta:

What I said about Marilyn above could be said about Laura as well: she was a symbol to people, not a real, fragile person, and when the symbol died, revealing that person, the world instead chose to preserve the illusion by elevating her memory to an iconic status. Death was the biggest thing to ever happen to Marilyn Monroe, as it was to Laura Palmer, and in each instance the tragic, beautiful, flawed young woman was transformed into something immortal.

Tvinpīka nekad nebūs viens no seriāliem, ko var noskatīties un aizmirst, drīzāk tas būs seriāls, kura gaisotni centīsies neveiksmīgi nokopēt citi seriāli (viens no tiem ir Wayward Pines, vai citi arī min Broadchurch).

Ar Tvinpīku ir tā, ka vai nu tu pieslēdzies tai atmosfērai, vai arī tevi kaitina dīvainie varoņi un to pompozie izgājieni, lēnais seriāla ritējums, tā “nesaprotamība”, ko Linčs panācis ar dažādu simbolu ievietošanu sižetā. Man savukārt patīk, ka šis seriāls ir kaut kas tik unikāls, un tajā ir viss- mistērija, nozieguma izmeklēšana, romantiskās līnijas, komēdijas elementi, interesanti aktieri un izcila mūzika- Angelo Badalamenti. Jā, un man tāpat kā aģentam Kūperam garšo kafija un ķiršu pīrāgs, lai arī kuram negaršo laba kafija?!

Runājot par simboliem un nemirstīgajām televīzijas ikonām, Loras Palmeres atveidotājai Šerilai Lī karjeras augstākais punkts ir palicis plēvē ietītās blondās skaistules tēlošana. Tomēr esmu priecīga, ka pēc 25 26 gadiem mēs satiksimies atkal, jo Deivids Linčs ar Marku Frostu ir safilmējis veselas 18 epizodes Tvinpīkas trešajai sezonai.

twinpeaks

Visus šos gadus esmu iztikusi diezgan labi, ik pēc 3-5 gadiem vēlreiz noskatoties Tvinpīkas divas sezonas vai filmu Fire walk with me, mēģinādama ievilkt seriāla burvībā citus cilvēkus (dažreiz, lai arī reti man tas pat ir izdevies), bet, kad 2014.gadā es uzzināju, ka Linčs plāno fanu ilgi gaidīto seriāla turpinājumu, sajutos, protams, apmulsusi. Vispirms bija jautājums- kāpēc tagad? Nu jā, bija gandrīz pagājuši tie 25 gadi, ko Lora piesauca kā atkalredzēšanās laiku, bet pieredze rādīja, ka daudzi filmu un seriālu turpinājumi likās pilnīgi nevietā, jo kaut kas bija zudis. Daži no Tvinpīkas varoņiem kā Log Lady bija miruši, daži nedraudzējās ar Linču, un dažas skaistules diemžēl vairs neizskatījās tik koši, bet drīzāk mazliet “plastmasīgi”. Tāpēc es maiju un jaunās epizodes gaidu ar pieaugošu interesi un ļoti dažādām sajūtām… Jo ja nu man vajadzēs vēl 25 gadus, lai aizmirstu, kā Linčs sačakarēja manu mīļāko seriālu?

12 thoughts on “Atpakaļ “Tvinpīkā”

      1. Es pat nezinu, ko atbildēt. Man vienkārši ir diezgan liels slinkums sēdēt uz vietas un skatīties filmas vai seriālus. Pirmās kategorijas filmas/seriāli mani līdz ar to vispār neinteresē. No anotācijas spriežot, neliekas, ka man ļoti patiks. Bet tā kā ir daudz labu atsauksmju, šo ieskaitot, tad varētu būt arī citādi. Bērnībā vecāki šito skatījās un bija kā pielipuši televizoram. Es nē, es krievu valodu nesapratu tik labi 🙂

        Like

  1. Esmu noskatījies savas reizes trīs noteikti. Un tā mūzika dievīga… un visu laiku cauri sižeta līnijai tikai viens jautājums “Kurš nogalināja Lauru Palmeri? 🙂 Nevaru iedomāties, kas būs turpinājumā, taču ceru, ka nebūs jāviļas 🙂

    Like

  2. Atpakaļ ziņojums: Tvinpīka - Stacija

Atbildēt

