Literatūra

Trīs labas lietas


Trīs grāmatas nedēļā, nav slikti.

Sāku ar Martian, par ko daudzi pēc lasīšanas bija sajūsmā. Stāsts par mūsdienu Robinsonu Kruzo, kuram jāizdzīvo uz Marsa. Pēc vētras izraisīta negadījuma astronauts paliek viens pats uz planētas Marss, kur iepriekš ieradies izpētes darbos. Laimīgā kārtā viņš šo to saprot no botānikas un citām zinātnēm. Pievarēju grāmatas trešdaļu un pametu grāmatu neizlasītu, jo mani iemidzināja grāmatas stils un absolūts emociju trūkums aprakstītajā. Es zinu, ka es prasu par daudz. Astronautam ir jābūt tieši tādam- aukstasinīgam, spējīgam koncentrēties un nekrist panikā. Taču mani tas neientriģēja. Noskatījos arī filmu, kas man atgadināja citu filmu par kosmosu “Gravity” (it īpaši beigas), kur kā jau daudzās amerikāņu filmās galvenais varonis jokoja uz nebēdu, ko es nepamanīju un kas man pietrūka grāmatā.

Nemācēšu saskaitīt, cik Stīvena Kinga grāmatas esmu izlasījusi, iespējams tuvojos 10 grāmatu robežai. Šoreiz izlasīju “Thinner“, kas uzrakstīta 1984.gadā. Grāmata par resnu advokātu, kas ar mašīnu notriec čigānu sievieti. Pēc čigānietes nāves viņas tēvs uzmeklē šo advokātu, kas, pateicoties saviem sakariem, ir ticis sveikā, un nolād to. Lāsts ir vienkāršs- advokāts sāk zaudēt svaru, un svara zudums ir neapturams. Turklāt lāsts tiek arī citiem čigānietes slepkavībā iesaistītajiem. Sākums ļoti daudzsološs un piesaistošs, grāmatas vidus kā jau daudzos Kinga darbos piesātināts ar ne tik ļoti svarīgām detaļām un dialogiem, es garlaikota izlaidu daudzas lappuses, un laimīgā kārtā visu izglāba grāmatas beigas, kas bija tieši tik kingiskas, cik vajadzēja. Grāmatā varoņi piesauc arī pašu Kingu, kas man likās ļoti interesanta detaļa. Ir arī filma ar tādu pašu nosaukumu, bet nezin kāpēc Kinga grāmatu ekranizējumi ir visai vāji.

Pirms dažām nedēļām biju rakstījusi par savu pieredzi, strādājot grāmatnīcā, un man komentāros kāds rakstīja, ka vēlas apkopot arī savu pieredzi grāmatā. Es ļoti priecātos, ja iznāktu grāmata par to, ko cilvēki dara un saka grāmatnīcās Latvijā. Kaut kas līdzīgs vai pilnīgi pretējs “More weird things people say in bookshops“, ko izlasīju vienā vakarā. Dženai Kembellai ir arī grāmata par dažādām grāmatnīcām pasaulē, savukārt šī grāmata ir citātu apkopojums no dažādiem avotiem. Interesanti, jocīgi, smieklīgi komentāri un ieteikumi no grāmatveikalu apmeklētājiem.

9 thoughts on “Trīs labas lietas

  1. Thinner filmu sen atpakaļ skatījos – diezgan slikta, kā jau liela daļa Kinga romānu ekranizāciju.
    + Par to Weird Things Costumers Say In Bookshops latvisko versiju es arī būtu sajūsmā – varbūt jārīko konkurss, kurā pārdevēji un pircēji varētu iesūtīt savus īsos, kuriozos stāstiņus iz grāmatnīcu dzīves.

    Like

      1. Nezinu, kas tur pie vainas, bet no laba materiāla vismaz 80% gadījumu sanāk kaut kas nebaudāms. Ir, protams, arī izcilas ekranizācijas – piemēram, “Zaļā jūdze”.

        Like

  2. Bija, bija grāmatā sarkastisks humors pa rindiņai starp tehniskiem skaidrojumiem. Man tieši patika, ka autors izvēlējās darbu rakstīt bez puņķu un asaru drāmas. Varbūt drusku vairāk emociju tomēr vajadzēja, bet lasot man to netrūka.

    Like

      1. Sacerēšanās vispār is a bitch. Vienmēr bail sacerēties, lai nesanāktu vilties, bet nu gadās. Man tagad ļoti gribas izlasīt An Astronaut’s Guide to Life on Earth. Varbūt esi lasījusi?

        Like

Komentēt

